יום ראשון, 14 באפריל 2019

טיול ישראלי, מרץ-אפריל 2019- אור וירושלים‎

ארבעה שבועות טיול, במספרים-
-------------------------------------
מיליונים- של פרפרים, שליוו אותנו בדרך. בערך כשהתחלנו את הטיול, הארץ נשטפה בהמוני פרפרים (נימפית החורשף). מחזה מרהיב ביופיו.

20 טון- משקל של אוטובוס. למרות שסיימנו את הטיול בשלום, נהגת אוטובוס (או מונית. או משאית) אני לא אהיה.
2800 ק"מ- שנהגתי בחודש הזה, מצפון למרכז, לדרום ולירושלים.
וכמי שמחבבת מספרים עגולים, שמחתי לגלות שכשהגענו הביתה ביום האחרון, מד הקילומטרים הראה 35000 ק"מ בדיוק
(לפחות) 10 מנות של צ'יפס ושניצל- ואני מופתעת שהילדים שלי עוד מסוגלים לבקש לאכול את זה (והם מסוגלים)
4 שבועות- של טיול. הגשמה של חלום ישן שלי, לעשות טיול עומק בארץ עם המשפחה.
הסיטואציה\ההרכב הנוכחי המשפחתי אפשר לחלום הזה להתגשם מעט יותר מאוחר מהצפוי, אבל כמי שמאמינה בכל ליבי שצריך לחיות את ההווה הכי נכון שאפשר, אני ממש שמחה שזה יצא לפועל.
חלום נוסף זה קראוון בניו זילנד, אבל צריך לשמור משהו להמשך. זה אחלה סיפתח
3- הגרעין הקשה של המטיילים, שני ילדים מהממים (אובייקטיבית) בני 4.5 ו6.5 ואני. ילדים שהם טיילי על ברמות אחרות.
היה כיף אדיר לפגוש בהרבה חברים ומשפחה שהצטרפו אלינו בדרך, אבל הכי כיף היה לגלות את השניים שלי כמו שלא הכרתי לפני.
-------------------------------------
אחרי שבוע באזור ירושלים רבתי, אני חושבת שהמילה הכי מייצגת היא מגוון.
מגוון אנושי- חילוניים, ערבים, חרדים, נופי טבע של נחל קטלב, יער אשתאול ומערת הנטיפים. באמת תענוג.

מתחילה מהסוף- ה(!) מסיבה. ביום הכמעט אחרון, הגענו הביתה עייפים אך מרוצים, הרגשתי שיש פה צורך לפרוק קצת אנרגיות.
שאלתי את הילדים איך רוצים לחגוג, ביקשו, בלונים, מוזיקה, ממתקים...
היה שמח וסגר לנו את הטיול הכי בכיף.

ירושלים- נולדתי למשפחה עם אבא מושבניק אתאיסט, ואמא שקצת שומרת מסורת, לא מעט כי סבתי נולדה לנטורי קרתא וחזרה בשאלה. אז קיבלתי בבית מזה ומזה...
את הטיול בירושלים התחלנו במאה שערים.
אז אמנם הצבעים השולטים ביום הזה היו שחור ולבן, אבל בראייה קצת פחות כזו- ראינו עולם שהוא באמת שונה לגמרי משלנו, בין אם בחזות החיצונית, במנהגים או בבנייה השונה של השכונה, אבל גם פתיחות מסויימת, ורצון לעזור לנו במה שבקשנו ואצל הילדים החרדים- נראה שגם המון סקרנות ומשחקי ילדות דומים.

בובות אלטרנטיביות.
קצת לפני מאה שערים, אכלנו במסעדה דרום אמריקאית-ביתית בשם "בישולים". נהנינו ממש מהאוכל, והם נמצאים ברחוב החבצלת 2.

הבוקר הבא היה עם שינוי ספונטני- על הבוקר טלפון מחברה מהחטיבה איתה עבדתי, להצטרף ליום התנדבות ב"לקט ישראל". קטפנו צנוניות שיועדו לנזקקים, וזה גם מה שהצליח לשכנע את הילדים לאכול (לפחות לטעום..) צנונית. נהדר ומגבש, גם כפעילות לקבוצות וגם משפחות יכולות להגיע ולתרום.

האקווריום בירושלים- מומלץ, מומלץ, מומלץ. לא באתי עם ציפיות במיוחד, ונהנינו שם מאד.הסברים מקיפים ובגובה העיניים, המון אקווריומים עם סוגי דגים שונים ומיוחדים, אפשרות "להכנס" לתוך אקווריום. ממש נהדר.
לינה בירושלים- המלצה עם סייג קל... ישנו יומיים ב"מלון אלון", מלונית דירות במרכז העיר (הכי במרכז שיש- רחוב שמאי). מלון חמוד, ממוקם נפלא, מחיר מצויין, חדרים- לא חדשים, אבל גדולים ומתוחזקים בסדר גמור (עם מטבח מצויד). הצוות- אחלה.
שני חסרונות יחסיים- חניה כצפוי אין בכלל, והחניונים שיש באזור- מאד יקרים. העניין השני, הוא קצת תלוי יום... המקום קרוב לכמה פאבים. ישנו שם ברביעי ובחמישי- ברביעי היה שקט ונעים, בחמישי- היה הרבה יותר רועש. משהו שכדאי לשקול (ומאמינה שגם בשישי ושבת זה די דומה).

מערת הנטיפים (הידועה גם בשם מערת החטיפים). או כמו שאומר הסלוגן שלהם- מערה קטנה לאנשים עם דמיון גדול. נהדר לילדים, נהדר למבוגרים, פוגשים שם בענקים, פיות, רומיאו ויוליה וגלידות. לא פעם ראשונה שלנו שם, ובטוח שגם לא האחרונה.
כדאי לקחת בחשבון שצריך לרדת ולעלות 150 מדרגות עד לשם. אולי יש פתרונות נגישות- אני לא ראיתי.

נחל קטלב- המסלול המקורי היה יער עמינדב, בוידוא קצר של המסלול ערב קודם- מסתבר שהדרך\המסלול נסגרו לאחרונה. קחו בחשבון למי שמתכנן..
דרך נופית נחל קטלב- מסלול נהדר, כשלושה קילומטרים, המון פריחה וחורש ירוק בתקופה הזאת של השנה. בהתחלה קצת התברברנו (יש כמה מסלולים נוספים)- יש שילוט מעץ לכיוון ימין, ממש קצת אחרי תחילת הדרך הנגישה. מסלול מעגלי, יכול להתאים לילדים צעירים לדעתי, אבל לא מתאים לעגלות.

למי שרוצה מסלול לעגלות- יש דרך נגישה ויפה גם היא, של כ500-700 מ' (לכל כיוון). אנחנו שילבנו את נחל קטלב עם הדרך הנגישה, והיה מוצלח.

סיימנו את הטיול הבוקר במיני ישראל, אמנם תפס אותנו מזג אוויר סגרירי משהו, אבל זה לא פגע בחדוות ה"אמא, היינו כאן!".אחלה דרך לסיים חודש טיול, מוצגים כיפיים ומלמדים (לילדים- במיוחד הרכבות, המטוסים וכל מה שזז...), סימנו לא מעט "וי" על מקומות שראינו בחודש הזה...