יום שבת, 7 בינואר 2012

כלבלב, הו בידי בם-בם...


השנה היתה 1987. היתה פינה לילדים בעיתון מעריב, איפושהו במוסף הסופשבוע, שנסתה לחזות מה יהיה בשנת 2000 (בכלל נחיה עד אז? היה נראה כל כך רחוק...) בין המון סיפורים עתידניים כאלו ואחרים, היו שם סיפורים על רובוטים שעושים את החיים טובים הרבה יותר- רובוטים שיודעים מה אתה אוכל וממלאים את המקרר באוכל הכי טוב שיש, רובוט שעוזר לך להתנהל עם כסף, ו....רובוט שעושה ספונג'ה. כן, כן, כזה שמנקה את הבית, יודע איפה יש לכלוך וכמו סופר-רובוט, מיירט כל לכלוך בכל פינה. חלום.









השנה- 2000. סטודנטית שנה א', לומדת למאקרו, מבשלת במיקרו, מבלה במסיבות סטודנטים- ופה ושם מנסה למצוא גם זמן לנקות, לשטוף מהצלחת את החומוס שהשותף החליט לגדל (נראה לי שהיתה לו תאוריה, שאם החומוס ישאר מספיק זמן על הצלחת, זה יהפוך לעץ חומוס) וגם קצת לבשל. כשאהיה גדולה, יהיה לי מדיח! ומכונת כביסה!








 2010, עוברים לדירה חדשה, עם בעלי היקר. לאט לאט מתברגנים ומצטיידים בכל מה שעושה את החיים קלים יותר, מדיח כלים, מכונה ומייבש... ורק החלום על הרובוט המנקה נשאר.




מתחילה לשמוע שבעצם יש דבר כזה- וקוראים לו רומבה. בני המזל שכבר קנו אותו, מתחלקים לשתי קבוצות- אלו שהפכו אותו לחיית מחמד ונתנו לו שם ("רוזי", "רובי" וגם "גאון של אמא"), ואלו שהפכו אותו לאחד היורשים החוקיים שלהם.








2011-חי מאבק ובוץ, קשוח, משקפי שמש שחורות ומבריקות, אלוף הניווטים ועם קול עמוק ומתכתי... תכירו- הרומבה החדש שלנו!


אני כבר לא עקרת בית נואשת :-) ובעלי היקר אומר, שלשמוע אותו אומר שהוא "מתחיל לנקות", זה- כמעט- כמו לשמוע את הילד שלך מדבר בפעם הראשונה...


ולפינת האודטה- יצא לנסיעת מבחן, ניקה יופי-יופי. נרשם חשש קל מצידו של לאקי, כלפי הדבר העגול שמנסה לדרוס אותו כל הזמן (נראה שהוא מזהה את הזנב שלו כלכלוך) אבל נעשה בהמשך הפרדת כוחות.









ועכשיו, כשיש מי שמנקה את הבית בשבילנו, יש זמן לייצר כלבלבים...




את הבלוג של שרון רותם התחלתי לקרוא מהפוסט הראשון שלה- תמיד חשבתי שהיא מין "פיית בדים" כזו, אישה שיש לה מקל קסמים תפור מבד צבעוני, מפזרת אבקת פליזלין מכושפת ועושה קסמים במכונת התפירה. עבודות היד שלה הן לא פחות ממושלמות לדעתי, עם המון יופי וצבע וברמת גימור גבוהה מאד, ולכן כשקראתי שהיא עושה סדנת כלבלבים, לא היססתי לרגע ונרשמתי.


לא טעיתי- שרון היא אכן קוסמת, ובסדנא איתה פשוט נהניתי מכל רגע- החל בחיוכים התמידיים והסבלנות האינסופית, הטיפים לתפירה, הקבוצה האינטימית והנעימה, בדים מתעופפים, חוטים שנתפרים- ובסוף- וואלה- יצא כלבלב יויואים!



שרון- תודה רבה! נהניתי מאד (ומי שרוצה גם, נראה לי שיש עוד כמה סדנאות כלבלב אצלה).


חזרתי הביתה, וביחד עם הגזרה שקבלנו לכלבלב היויואים, היתה גזרה נוספת לכלבלב קטנטן ונפוח, שקרץ לי וקרא לי להכין גם אותו... וכך, היום- בשבת רגועה ושלווה, מצאתי את עצמי לוקחת בד פרחוני ובד אדום ומנוקד- והנה, עוד כלבלב אחד נולד-



מי שמביט בי מאחור, לא יודע מי אני...



הוא קבל גם קולר מסרט אלכסון פרחוני מעוטר בסיומת קרושה, והלך לסלון, לשמור על הבית. (כי על לאקי, שמלקק וקופץ על כל מי שנכנס הביתה, אי אפשר לבנות שיבריח גנבים...)


שבוע טוב!


איילת

29 תגובות:

  1. מוכשרת שכמוך!!!

    השבמחק
  2. גלית צור-יוסף8 בינואר 2012 בשעה 14:03

    מהמם! יש הוראות הפעלה?

    השבמחק
  3. בתוכך פורץ מעיין9 בינואר 2012 בשעה 6:57

    הם חמוווודים ממש!!!!

    השבמחק
  4. כמה מקסים!!!
    הכלבלבים מתוקים ממש. איך לאקי הסתדר איתם?
    ותתחדשו על הרומבה. היא עושה גם ניקיון רטוב?
    אני ממש אוהבת את הכתיבה שלך :-) וגם מתגעגעת...

    השבמחק
  5. איזו אלופה! שני הכלבלבים מתוקים להפליא. כמה כיף לראות שעשית כל כך מהר גם את השני.
    מאוד אוהבת את הכתיבה שלך. אולי אחרי שאצליח לסמוך על GPS
    שיגיד לי מה לעשות אנסה להפקיד את נקיון הבית בידי רובוט גם.....

    השבמחק
  6. הוא מקסים ואיזה קטע,
    1. הכלבלבון ממש ממש מתוק!
    2. גם אני חשבתי להירשם לסדנא אצל שרון אבל נאלצתי לוותר, אז הזמנתי את הגזרות מחו"ל קניתי מה שצריך ומאז הן מחכות שאתפור אותן. בדיוק בשישי חשבתי להתחיל לתפור ושוב דחיתי את זה... עשית לי חשק! נראה לי שהשבוע אני תופרת את הכלכלבון הזה, הוא יצא לך כל כך מתוק!!!!

    השבמחק
  7. את כל כך מוכשרת!!! מקסים!!!
    חברה יקרה, תענוג לראות את היצירות שלך, ולא פחות מכך - לקרוא את הסיפורים שסביבן...
    את יודעת שאני חושבת שאת אחת מהמוכשרות, בלשונך ובאצבעותייך.
    את מהווה השראה בשבילי :-)

    השבמחק
  8. איילת, הי, זו טל מהסדנא :) כל הכבוד, את חרוצה!!! והוא יצא מקסים ומתוק :)

    השבמחק
  9. כל הכבוד על הכלבלב השני, כייף לך שכבר הספקת. הוא מקסים, מקסים ובחירת הבדים גם...
    סמדר השכנה מימינך בסדנא של שרון.

    השבמחק
  10. מקסימים!!!
    אין ספק שיש התקדמות יפה מאוד מאז הנסיון שלנו לתפירת תיק :-)
    הם נראים מדהים! במה הם ממולאים?

    חוץ מזה שגם אנחנו נהנים מאוד מהרומבה שלנו. זה פשוט גאוני..

    השבמחק
  11. לשלי קוראים המפרי והוא יותר טוב מיהלומים... אני מחכה בכליון עיינים לבוגרט ששוף את הבית ! חלום. הכלבלב שלך הורס והמנופח הרס אותי , מתי הספקת ?
    היה כיף לחלוק איתך סדנה ולפגוש בבלוג המקסים שלך...

    השבמחק
  12. קרן אור חשוכה9 בינואר 2012 בשעה 7:04

    איזה חמודים!
    אני כל כך מקנאת בך שיש לך זמן לעשות דברים כאלה!

    השבמחק
  13. תודה מותק :-)
    כמו עם הרומבה, גם עם הכלבלבים עושים הפרדת כוחות...בשקט בשקט, שלאקי לא ישמע, אבל אחת הסיבות לפרץ הכלבלבים הזה היא שאני רוצה שמישהו באמת ישמור על הבית- ולאקי בעיקר נחמד לכל מי שמגיע :-)
    הרומבה לא עושה נקיון רטוב, בשביל זה יש את סקובה- אבל הבנתי שזה עוד לא מכשיר שבינתיים עובד פיקס, אז אני עוקבת אחריו בשקט וכשיגיע הדור הבא של הסקובה, שיהיה שווה קנייה- גם הוא יגיע אלינו.
    שבוע טוב, ותודה על התגובה והמחמאות! מקווה שנתראה בקרוב.

    השבמחק
  14. תודה שרון :-)
    היה באמת תענוג, שעות בוקר שישי שעברו לגמרי בכיף!
    לגבי היורש, פעם אחת תראי אותו בפעולה, מתעקש להסתובב במקום (שלוש פעמים!) עד שכתם מסויים יתנקה, ואולי תסכימי שהוא קרוב להיות עוזר הבית האולטימטיבי... :-)

    השבמחק
  15. תודה- יאללה, תייצרי לו בנדוד...
    וגם יש ילד בדרך שיכול להיות אבא טוב לכלבלב :-)
    על כלבלב היויואים עבדנו קצת יותר זמן, אבל השני באמת יחסית פשוט יותר. בהצלחה! אשמח לעזור אם תצטרכי.

    השבמחק
  16. תודה יקירתי, איזה כיף!
    מקווה שנתראה בשבת, שתכירו פנים אל פנים :-) אולי אביא אותו איתי, כשומר ראש..

    השבמחק
  17. היי טל, תודה רבה!
    גם הכלבלב שלך יצא מקסים ועם יופי של צבעים- בכלל, יצאה לכולנו משפחת כלבלבים מתוקה מאד... שיהיה שבוע טוב!

    השבמחק
  18. לסמדר- השכנה מימין-
    עם הכלבלב החמוד והצבעוני- תודה רבה על המחמאות! כמו שרשמתי גם לטל, בהחלט יצאה לנו משפחת כלבלבים מקסימה ביופייה, כל אחד צבעוני ומיוחד :-).
    מבינה שאת בדרך להכין גם כרית עם ורד רקום, עדכני כשיש תוצרים...
    שבוע טוב, לך ולכלבלב :-)

    השבמחק
  19. תודה יקירתי :-)
    כן, התיק בהחלט זכור לטוב... אין על מיכל עם הסבלנות האינסופית. הכלבלבים ממולאים באקרילן (אפשר לקנות בחנויות יצירה בדר"כ, או בנחלת בנימין).
    ואכן, הרומבה הוא מכשיר גאוני. עדיין מוצאת את עצמי מסתכלת עליו בהתפעלות, מתעקש לנקות כל כתם וכתם...
    תודה רבה!

    השבמחק
  20. אם בוגרט יגיע, ספרי לי איך הוא :-)
    הוא בהחלט נמצא ב"טו דו ליסט" אצלי :-) כשיגיע בוגרט, הספונג'ה תרד מהפרק...
    תודה על המחמאות, ושיהיה שבוע טוב!

    השבמחק
  21. זה לא שיש המון זמן :-)
    כמו שאני פשוט מוצאת את עצמי הרבה עובדת בשעות הלילה. כשזה תופס אותך, מוצאים את הזמן...
    ותודה על המחמאה :-)
    איילת

    השבמחק
  22. להרחיק מכלבים..

    השבמחק
  23. יאאא, איזה יופי!!!

    השבמחק
  24. מהמם! לאקי באמת עלול לחשוב שזה תחליף לג'יפפה שלו

    השבמחק
  25. תודה ושום דבר לא יפריד בין לאקי לג'יפפה שלו...

    השבמחק