יום שבת, 23 במרץ 2019

קום והתהלך בארץ מרץ-אפריל 2019, מצפינים..


הם מפחדים- דרגות פחד של הסביבה, בסדר עולה-
• בנימין נתניהו על התקשורת, בחירות 1999
• הורים שמקבלים שיחה מהגן וכבר רואים את הבאות, דצמבר (כל דצמבר, כל שנה)
• עומר יוטבת מכניס שיפוד לתוך בלון, גן המדע, מרץ 2019
----------------------------------------------------------------------------------

פורים 2019, ובהבנה שמעטים המקומות שלא יהיו צפופים בטירוף, בחרנו להתחיל את חודש הטיול שלנו קל"ב, עם חברים בגן המדע במכון ויצמן שברחובות.
אז גלי כבר דברה על רצונה להיות טייסת, ועומר כבר הצהיר שהוא רוצה להיות מהנדס (ולפעמים זה גם הפוך), אבל שיהיו מה שהם רק רוצים כשיגדלו- החיבה לנסות ולספוג דברים חדשים, בין אם אמא שלהם מרוצה מהניסויים שלהם בבית, ובין אם פחות ניכרת בהחלט.


 





בתכלס, אין כמו ללמוד עקרונות מדעיים בהתנסות ברגליים (ובידיים), ואת זה גן המדע מספק, ובשפע. לראות איך מפוצצים חביות, להפריח בועות סבון ענקיות, או להכניס שיפוד לתוך בלון- קרוב למקום הקשירה- ולהתפעל איך הבלון לא מתפוצץ. ושנייה אחרי זה לקחת את אותו השיפוד מהצד השני והנפוח של הבלון, ולהתלהב- כמו שרק ילד בן ארבע וחצי יכול- איך זה שכולם מפחדים מפיצוץ של בלון, חוץ מאותו הילדון החמוד הזה .
ובתור "תושבים חוזרים" בגן המדע, בהחלט ממליצה להגיע למקום כבילוי משפחתי- אפשר בקלות להעביר כמה שעות טובות בהתנסויות, בבנייה וגם בפיקניק כיפי על הדשא. (בהסתייגות קלה שעדיף פחות בחגים העמוסים, אבל בכל יום נעים אחר- זה לדעתי אחד המקומות האולטימטיביים לבילוי עם ילדים באזור המרכז).



---------------------------------------------------------------------------------- 
ויהי ערב ויהי בוקר היום השני לטיול, נוסעים צפונה, לא בטוחה מה היו יותר- פרפרים או פרחים צהובים. בכל מקרה- האביב במיטבו, ועם כמות פרפרים חריגה בכמותה, הגענו לקרקס החקלאי במושב היוגב.

 
ברור לגמרי שמדובר במשהו שהקימו אנשים טובים, ומעבר לזה- אנשים שיודעים מה זה לטייל עם ילדים... בכניסה שמו כובעים בהשאלה, לכל מי ששכח בבית.




ובפנים- הלל ונטלי, זוג לוליינים שהקימו בשטח עצום קרקס חקלאי מקסים- התחלנו בהופעת קרקס של שעה בשיתוף הילדים, ובפנים- תחנות לילדים לרכיבה על חד אופן, בועות סבון ענקיות, כתב חידות לגילאים שונים, "תרגילי חיבור" משפחתיים, וגם איסוף ירקות אורגניים למי שרוצה. המקום כל כך גדול, שגם ביום עמוס יחסית כמו פורים, היה ממש נעים להסתובב, העברנו כמה שעות טובות בכיף- נהנינו ממש!



 ----------------------------------------------------------------------------------
הדרמה לצורך הצפנה- ביום השלישי לטיול, התכנון היה לטייל באגמון עמק חפר, אבל כשהגענו מכיוון עין החורש- הסתבר שהכניסה הזאת סגורה. התחכמות עם וויז בנסיון להגיע מכיוונים אחרים כמובן שלא עבדה לי (אנחנו עוד נחזור לשם...) והלכנו על פלאן בי זריז- וכמחווה ליום היער הבינלאומי שהיה שלשום, הגענו ליער האילנות בקדימה, בעיניי הוא אחד המקומות היפים באזור המרכז.



מדובר ביער שהוא גן בוטני, עם 750 סוגי עצים שמייצגים מדינות ויבשות שונות, ובמרכז- מעגל הקזוארינות, מבוך טבעי ומקסים.

הילדים ממש נהנו למצוא את השלטים ולשייך את העצים למדינות השונות, ויש גם אפליקציה חמודה (שימוש בעזרת קוד QR) שנקראת משחק היער הקסום ומאפשרת גם היא להכיר את היער.




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה