יום רביעי, 11 בספטמבר 2013

עיניים שלי (או- עציץ ליום כיפור, עשה זאת בעצמך)







לפני כמה שנים, ארגנתי לבעל היקר יומולדת של חושים, בין היתר נסענו לדיאלוג בחשיכה (במוזיאון הילדים בחולון) ואח"כ נסענו גם למרכז "נא לגעת", ביפו- שם אכלנו בחושך מוחלט, בלי יכולת לראות מה אתה אוכל, איפה נמצאים המים ובמי בעטתי בטעות לפני שנייה.

זה אפשר לנו לנהל שיחה שעה, עם זוג כמונו, כשלשניהם קול ממש נעים- וברגע שיצאנו מהמסעדה, לא היה לנו מושג מי אלו היו.

כל זה גרם מצד אחד, לחושים מאד להתחדד. ומהצד השני, גרם לי להבין שאם יש זוג איברים שכנראה לא אוכל בלעדיהם- אלו העיניים;
איתם אני רואה ויוצרת. הדבר שהכי מדבר אלי באנשים- זה העיניים שלהם (ורצוי שיהיו מחייכות).
לכן העובדה שאני צריכה לעבור ניתוח עיניים קצר היתה לי סוג של התמודדות לא קלה- בהמשך לבעיית ראייה שהציקה לי (והודחקה כמה שנים יפות), נאמר לי שאין ברירה חוץ מניתוח, ושלמשך היומיים שאחריי, יהיה לי די קשה להשתמש בהן, ושכדאי להעזר במי שיוכל לעזור.

אז מה היה לנו?

אחת ילדה קטנה, שבלי לדעת עזרה לאמא שלה לכוון את המוצץ לפה. ילדה שקצת בוכה בנסיעה, אמא אחת- זמנית בלי עיניים- מנסה להכניס את המוצץ לתוך הלחי של הילדה. ואז ילדה אחת, בת עשרה חודשים, מכוונת בעדינות את היד של אמא+המוצץ למקום הנכון.

אחד דיסק חדש, שנקנה לכבוד ראש השנה- "אמא אדמה", מיקי גבריאלוב בהופעה. תמצית הישראליות- על אחד ששותה קפה טורקי ומתעורר, אחר שרואה אותה בדרך לגימנסיה, ההוא ששומע ברדיו החלפון של הגשש, והאמא שתיקח אותך אליה כשתקרא בשמה. דיסק מופלא, זמרי אורח נהדרים (תמר אייזנמן, ירמי קפלן, קובי אפללו...), וכמה שהיו לי פחות עיניים- ככה חוש השמיעה התחדד וחווית ההאזנה לדיסק היתה כיפית מתמיד. נסו פעם לשמוע דיסק שלם בעיניים עצומות :-)

• וגם אחד בעל יקר, העיניים שלי- פשוטו כמשמעו. החל בעזרה עם טיפות עיניים לאשתו כבדת-הראייה, טיפול בילדה ואפילו בישולים; ממש הכל הכל.

שבועיים אח"כ, העיניים שלי קיבל קקטוס תואם, בתוספת נשיקה וחיבוק.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------

איך עושים את זה? ממש קצר ופשוט הפעם, וזה יכול גם להתאים גם ליום כיפור- אם אתם רוצים להתנצל כמו שצריך, ולהזכיר על הדרך גם כמה שהצד השני חשוב לכם...

צריך- קקטוס אחד, עציצון לקקטוס, אבנים או אדמה לעציץ, שתי עיניים זזות.

 




יכול להוסיף, אבל לא חובה- עציצון לקקטוס, וואשי טייפ (או כל דרך אחרת שבא לכם לקשט).

ממלאים את העציצון באבנים (או באדמה),



שותלים בפנים את הקקטוס.


מדביקים את העיניים על הקקטוס (אפשר להוריד איזה קוץ או שניים, זה יהיה יותר נוח...)



משדרגים את העציצון- אני הוספתי סרטי אלכסון של וואשי טייפ



עיניים שלי





סה טו.



מוזמנים לבוא ולבקר בדף הפייסבוק של חרוזים- כל מה שיש בבלוג, ועוד דברים טובים...
קצת סיפרתי על זה בסוף של הפוסט הקודם, מוזמנים להצטרף :-)
https://www.facebook.com/charuzim

גמר חתימה טובה וצום קל לצמות ולצמים!

איילת

5 תגובות: